druk, druk, druk!

Hectisch weekend achter de rug, gelukkig nog 2 vakantiedagen voor de boeg om een beetje te bekomen! Gisteren vroeg op, zodat we ruim op tijd in het Wijnegem Shopping Center waren. Als je daar ten laatste tegen tien uur bent, kan je vlakbij de ingang parkeren en je aankopen telkens in de auto gaan leggen, zodat je niet te veel moet meedragen.

Mijn zonen winkelen echt niet graag, maar groeien razend snel uit hun kleren. Daarom gaan we elke keer, bij het begin van de solden, een hele uitzet kopen. Dan zijn ze er ineens voor een paar maanden vanaf hé? Dat is wel een dure grap, maar als ik die kleren door het jaar zou kopen, gaat er geen 50 % af hé? Op twee broeken was zelfs 70 % korting!

Deze keer konden ze voor het eerst kleding kiezen in de mannen-afdeling. Daar is natuurlijk veel meer keuze dan bij de kinderkleding. Eén belangrijk verschil, ze hebben nu eindelijk kleren die passen! Ze zijn erg lang en mager, maar bij de kindermaten wordt enkel rekening gehouden met de lengte, dus die broeken waren altijd veel te breed.

Maar wat voor maat moest ik zoeken? Gelukkig stond er bij de herenkleding in de P&C een jonge kerel die me verder kon helpen. In zijn afdeling kon hij niks aanbevelen, maar bij de casual kleding zouden we vinden wat we nodig hadden, jeansbroeken in maatje 28 en 29!

Na lang zoeken zo twee broeken gevonden en voor de allereerste keer dragen ze nu een mooi passende jeans, in plaats van een zakkerige broek die enkel omhoog blijft als er een riem inzit… Achteraf in de H&M ook nog een paar mooie jeansbroeken gevonden, dus ze kunnen er weer tegen.

Ondanks dat ze twee jaar schelen, hebben ze momenteel beide dezelfde maat. Ik hoop dat daar geen oorlog van komt, want er wordt nu al gekibbeld over wie welk T-shirt of welke broek gaat aandoen…

Gisteravond was er een feest van ’s mans werk en konden ze al meteen hun nieuwe schoenen en kleren aan. Ze zien er plots zoveel volwassener uit, een wereld van verschil!

Vandaag weer op tijd op, want we waren bij vrienden uitgenodigd. Lekker gegeten, goed bijgepraat en van het goeie weer genoten. Maar na al die drukte ben ik echt op, beetje te weinig slaap gehad de laatste nachten, dus wil ik deze keer eens op tijd in mijn bed kruipen!

P.S. Voor mezelf heb ik niet zo veel uit de solden gesleept, ‘k heb zelfs geen schoenen gekocht! Wel roze ballerina’s van Puma, een paar elegante platte sleffers van Jeannot en waanzinnig mooie rode sandalen van Camper! 😉

11 Reacties

  1. hahahahahaha,
    kviel bijna van mijn stoel van het lachen….
    dan koop ik ook nooit schoenen……..
    nee echt, sorry, ok, met alle respect, dit vind ik gewoon grappig, zonder meer.

  2. Wat hebben jullie vrouwen toch met schoenen???? Eén onzer vriendinnen (thans overleden) had er zoveel dat ze de tel kwijt was. En, puur toeval overigens, heb ik gisteren de paren schoenen van mijn vrouw eens staan tellen. Niet te geloven.

  3. :-)) zo had ik het nog niet bekeken, ik heb geen schoenen nodig… maar ballerina’s heb ik ook nog niet. alé hup, zover zit ik hier niet van het centrum, en mijn middagpauze duurt nog zeker een uur.. goooooooooooo

  4. @Annemiek – kwestie van hoe je het bekijkt hé? 😉

    @Sir Koen – een vrouw kan nooit te veel schoenen of te veel lingerie hebben! 🙂

    @Blue – go girl!!

  5. Ik heb – en dat is eerlijk waar – dit jaar nog géén schoenen gekocht, zelfs geen ballerina’s, geen pantoffels, geen sletsen, geen savatten, nada… 🙂

  6. Ik koop ook graag schoenen, als je veel schoenen hebt (verschillende kleuren, verschillende soorten), kan je je schoenen kiezen naar gelang het weer en de kleren die je draagt die dag.
    Ik heb wel schoenen die ik meer aandoe dan andere, gewoon omdat ze zo goed zitten. De hele mooie schoenen (met hakken) kan ik niet elke dag aandoen, omdat ik er niet lang mee kan lopen. Pijn! Maar ze zijn toch zo mooi!

  7. @Annemie – ik neem me altijd voor om geen schoenen te kopen, maar ik hou dat nooit vol…

    @Lena – de rode sandalen die ik gekocht heb, hebben een vrij hoge hak, toch zitten ze zo gemakkelijk, dat ik er bij wijze van spreken, mee zou kunnen gaan joggen! De schoenen van Camper en Jeannot zijn zo comfortabel om dragen, dat je vergeet dat je schoenen met een hak aan hebt…

  8. Foto’s, foto’s, foto’s, foto’s ….! Vooral van die rode sandalen!

  9. Shoppen met mensen die niet graag shoppen is zo vaak dikke fun…

  10. Ik begrijp het ook niet altijd, dat vrouwen zoveel schoenen willen. Je kan toch maar 1 paar tegelijkertijd aandoen? En bij elke outfit hoeft toch niet een nieuw paar schoenen? ’t Zal wel aan mij liggen… Bij deze dus, ik ben GEEN schoenenmadam, het spijt me! Maar niettegenstaande hoop ik dat je van je shoenen geniet, al zie ik mezelf niet met roze ballerina’s rondlopen…

    Groetjes,

  11. @Marleen – komt in orde, dat was ik toch al van plan!

    @Da Dame – shoppen met mensen die graag shoppen is nog meer fun! Vooral als ze ook nog heel gul zijn, zoals mijn ventje… 🙂

    @Hilde – als ik niet de juiste schoenen aan heb, dan voel ik me niet tiptop, het maakt voor mij mijn outfit echt af! Die ballerina’s van Puma, die doen vooral dienst als sloeffen en als rappe aanschieter…

Plaats een reactie