Blaffende honden bijten niet!

Vandaag stond ik met een klein hartje voor de oprit van een klant.  Ik moest er iets achterlaten en dat is normaal geen enkel probleem, maar hier liepen er drie gigantisch grote, luid blaffende honden rond in de tuin.  Halverwege de lange oprit stond er een poort, met daarachter de 3 monsters en ik moest mijn spullen gewoon naast die poort achterlaten.  Na wat twijfelen en de telefonische verzekering van de eigenaar dat haar “troeteldieren” niet over die poort konden springen, besloot ik me zo groot mogelijk te maken en liep ik (uiterlijk) zelfzeker, de ca 30 m richting poort, zonder naar die blafbeesten te kijken.

Ze maakten ontzettend veel lawaai, tot ik op ongeveer een meter van de poort was, toen waren ze opeens stil!  Ik heb mijn pakketje tegen de draad achtergelaten, zo dat de honden er zeker niet aan konden en ben gewoon terug naar mijn auto gelopen, met die doodse stilte achter mij.  Voor ik instapte, heb ik nog even gekeken, de drie honden hielden me nog altijd scherp in het oog,  maar ze gaven geen kik!

Ik blijf voorzichtig in de buurt van blafbeesten (groot EN klein), maar nu weet ik toch al, dat het doen alsof je niet bang bent, ook op honden echt wel effect heeft…