Iemand een idee?

nachtvlinder4.jpg

Iemand een idee wat voor een beestje dit is? Ik neem aan een soort nachtvlinder, alleen zitten ze al heel de middag op onze parasol en het is alles behalve nacht! Zelfs twee plensbuien waren niet voldoende om hen te verjagen…

nachtvlinder21.jpg nachtvlinder3.jpg nachtvlinder2.jpg

Banzai!!

vogeltjes6.JPGSinds kort wordt onze tuin gefrequenteerd door een groepje mussen met zelfmoordneigingen. Ondanks de aanwezigheid van onze “Grote Witte” (de kattenversie van Jaws), scharrelen ze doodleuk rond op het overdekt terras. Ik heb er nog geen foto’s van kunnen maken, want als ze beweging zien binnen, dan kijken ze je een fractie van een seconde brutaal aan met hun zwarte kraaloogjes, om dan weg te flitsen naar veiliger oorden…

Sedert het wit monster hier resideert, komen de meeste vogels zelfs niet eens op het terras, laat staan op het overdekt gedeelte en dat vond ik echt niet erg. Want mijn was hangt daar te drogen en vogels laten nogal eens iets vallen en dan kan je opnieuw beginnen natuurlijk!

Dit groepje tart echter alle verbeelding, ze zitten gezellig te keuvelen op onze tuinmeubelen en laten daar vrolijk hun sporen na, zodanig dat we elke keer als we buiten willen eten, een emmer zeepwater nodig hebben om grote kuis te doen!

Nu ben ik een voorstander van vrijheid, blijheid en ik zou dat poetsen ook niet erg vinden (ik heb daar kinderen voor), als ik niet om de zoveel dagen een dooie mus zou vinden als ik buiten kom. Er zijn er al zo weinig, waarom nemen ze dan zulke risico’s?

Als Ozzy muizen vangt, dan maak ik mij daar niet zo druk over, al vind ik het ook erg voor die beestjes. Maar muizen zijn er in overvloed en mussen niet. Ik heb al zitten denken aan een voederplank of voederhuisje, maar dan wel een katveilig model natuurlijk. Van vroeger weet ik dat merels en duiven dat heel erg appreciëren, maar zover ik mij herinner, lieten de mussen die voederplek links liggen.

Heeft er iemand een idee wat ik kan doen om die kamikaze-mussen op andere gedachten te brengen? Of misschien een manier om Ozzy te doen begrijpen, dat hij me niet blij kan maken met een dooie mus…